Spotkania rodziców z pedagogami z PPP w Brzezinach w SP3
20 lutego br. w Szkole Podstawowej nr 3 odbyła się prelekcja dla rodziców uczniów klas I i II pt. Jak radzić sobie z trudnymi emocjami dziecka? Wykład poprowadziła p. pedagog Ewa Chojnacka – Dłutek z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Brzezinach. Szkolenie opierało się na prezentacji multimedialnej. Było wzbogacane wieloma przykładami zarówno z życia rodzinnego jak i szkolnego. Dzięki temu trafiło do szerokiego grona odbiorców. Przekazało istotę bycia dzieckiem, które ma prawo do złości, radości, smutku, żalu czy wstydu. Uzmysłowiło skomplikowane role rodzica oraz nauczyciela. Odpowiedzialność, jaka ciąży na dorosłych jest niczym w porównaniu z trudnością odbioru wielkiego świata przez kilkulatka, a nawet nastolatka. Zatem dajmy naszym dzieciom parasol bezpieczeństwa, pod którym będą mogły skryć się razem ze swoimi stanami emocjonalnymi, których niejednokrotnie same nie rozumieją.
P. Ewa Chojnacka – Dłutek będzie również prowadziła cykl warsztatów dla rodziców na terenie poradni.
Dnia 20 lutego odbyło się w naszym oddziale przedszkolnym zebranie rodziców, podczas którego miało miejsce spotkanie z pedagogiem z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Brzezinach panią Anną Chruślińską - Kozieł na temat „Gotowość szkolna dziecka”.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA DZIECKA to gotowość do podjęcia przez dziecko zadań i obowiązków, jakie stawia przed nim szkoła. Dojrzałość obejmuje: rozwój fizyczny oraz psychiczny: emocjonalny, społeczny i umysłowy. Pani Anna Chruślińska - Kozieł podkreśliła parokrotnie, że gotowość szkolna to nie umiejętność czytania i pisania, a jedynie poziom opanowania umiejętności i wiadomości przygotowujących dziecko do podjęcia nauki czytania, pisania i liczenia. To dojrzałość społeczna i emocjonalna jest kluczowa dla pełnej gotowości szkolnej. Manifestuje się chęcią nawiązywania nowych znajomości i umiejętnością ich podtrzymywania. Decyduje ona o tym, czy dziecko panuje nad sobą, potrafi stosować się do reguł i zasad, jest obowiązkowe i zdyscyplinowane. Dziecko rozumie proste sytuacje społeczne, potrafi współpracować w grupie. Jest wrażliwe na ocenę płynącą ze strony nauczyciela, potrafi jednak panować nad emocjami.
Pani Anna przekazała rodzicom również garść praktycznych wskazówek, w jaki sposób oni mogą pomóc dziecku w przygotowaniu się do rozpoczęcia nauki w szkole. Poleciła też gry planszowe, które wspierają rozwój dziecka, a jednocześnie dają mu mnóstwo radości.
Na zakończenie spotkania podkreślono, że im pełniejsza jest dojrzałość, tym większa będzie gwarancja powodzenia dziecka w nauce.